Lato to chyba ulubiona pora roku przedszkolaków. Na zdjęciu zabawa na zewnątrz.

Cel ogólny

Naszym głównym celem jest zapoznanie dzieci z charakterystyką lata jako pory roku. Chcemy rozwijać ich wiedzę na temat zmian zachodzących w otaczającym środowisku, a także budzić ich ciekawość i zainteresowanie światem przyrody w okresie letnim.

Cele szczegółowe

  1. Poznanie cech charakterystycznych lata: ciepła, słoneczna pogoda, dłuższe dni i krótsze noce.
  2. Rozwijanie umiejętności obserwacji i opisywania zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  3. Doskonalenie umiejętności manualnych poprzez prace plastyczne i zabawy ruchowe.

Metody pracy

  1. Opowiadanie: przeczytamy dzieciom krótką opowieść o letnich przygodach bohaterów.
  2. Prace plastyczne: dzieci będą tworzyć kolorowe prace z wykorzystaniem różnych technik malarskich, przedstawiające elementy charakterystyczne dla lata.
  3. Zabawy ruchowe: zorganizujemy zabawy na świeżym powietrzu, takie jak wodne bitwy, skoki przez wodę czy układanie toru przeszkód.

Pomoc dydaktyczne

  1. Kredki, farby, pędzle, kolorowy papier, nożyczki i kleje do prac plastycznych.
  2. Książki i obrazki przedstawiające lato, np. zilustrowane opowieści dla dzieci.
  3. Zabawki i rekwizyty do zabaw ruchowych na zewnątrz, np. wiaderka, kubki, skakanki.

Przebieg zajęć

Wprowadzenie (czas trwania: 10 minut)

Opis: Witamy dzieci serdecznie i pytamy, czy wiedzą, jakie pory roku mamy. Następnie wprowadzamy temat zajęć, opowiadając krótką historyjkę o letnich przygodach bohaterów. Pokazujemy też obrazki przedstawiające lato i zadajemy dzieciom pytania, np. „Czy wiecie, co wyróżnia lato spośród innych pór roku?”

Część główna (czas trwania: 30 minut)

Opis: Dzieci dzielimy na grupy i zapraszamy do stolików z materiałami plastycznymi. Każda grupa ma za zadanie stworzyć swoją pracę plastyczną przedstawiającą elementy charakterystyczne dla lata, takie jak słońce, plaża, kwiaty, itp. Podczas pracy rozmawiamy z dziećmi o tym, co przedstawiają ich prace i jakie cechy lata chcieli w nich uwidocznić.

Po zakończeniu prac plastycznych przechodzimy na plac zabaw, gdzie czekają na nas różne zabawy ruchowe związane z latem. Dzieci mają możliwość skakać przez wodę, przechodzić przez układany tor przeszkód czy bawić się w wodne bitwy. Podczas zabaw zachęcamy dzieci do opisywania swoich doświadczeń, jak się czują podczas zabawy i co kojarzy im się z latem.

Podsumowanie (czas trwania: 10 minut)

Opis: Wrócamy do sali i zbieramy dzieci w krąg. Pytamy, co dzieci nauczyły się o lecie i jakie były ich ulubione momenty zajęć. Podziękowujemy dzieciom za udział i zachęcamy je do rozmowy z rodzicami o tym, czego się nauczyły podczas dzisiejszych zajęć.

Uwagi dla pedagoga

  1. Upewnij się, że masz odpowiednie materiały plastyczne i zabawki do zabaw na świeżym powietrzu.
  2. Przygotuj krótką opowieść o letnich przygodach bohaterów lub wybierz odpowiednią książkę do przeczytania dzieciom.
  3. Zorganizuj miejsce pracy plastycznej w taki sposób, aby każda grupa miała wystarczająco dużo miejsca i materiałów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *